Friday, February 22, 2013

My life here! :D

Assalamualaikum. Semoga semua jiwa diberi ketenangan dan masih tunduk menyembah Dia yang satu. InsyaAllah =)

Sudah lama juga blog ini tidak diupdate gara-gara terlalu sibuk menerjah alam baru di universiti. Alhamdulillah, akhirnya dapat juga kaki ini dijejakkan di universiti ini untuk menyambung pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda Sains Kemanusiaan (Bahasa dan Kesusasteraan Arab) *macam bajet nak bagitahu pula sampai highlight! Uh! tapi bukan niat untuk riak. Sekadar berkongsi sedikit profil diri*

Pertama kali menjejakkan kaki di universiti ini, sudah tentulah saya sedikit gementar. Phew! Mana tidaknya, bagasi yang besar gedabak itu perlu diangkat naik ke tingkat 4 mahallah. Sudahlah sebelum itu "Bagasi Comel" (saya suka untuk bahasakannya sedemikian rupa) telah saya tarik dari satu mahallah yang agak jauh dari mahallah tempat tinggal saya, Mahallah Asiah. Ini disebabkan saya menumpang tidur di bilik junior yang tinggal di mahallah berkenaan untuk mendaftar keesokan paginya. Allahu robbi, penatnya tak terkata! Sungguh! Saya tak bohong! Selepas itu pula bukanlah masa untuk saya berehat kerana saya dan rakan-rakan yang baru mendaftar perlu mengikuti "Ta'aruf Week" (minggu orientasi) universiti yang saya sifatkan agak berat untuk saya. Tiada masa senggang untuk berehat dan "lepaking" dengan kawan-kawan. Oh, tidak sama sekali! Sehinggakan segelintir rakan saya mengatakan minggu ini sebagai "Minggu Penyeksaan"  Oooppss! =_='

Tapi minggu tersebut terasa singkat dan lebih bermakna dengan adanya rakan-rakan yang menceriakan suasana saya di sini. Terima kasih, sahabat! Uhibbukunna ilal jannah! :')

Ainus, saya dan Ummu! :D *sempat lagi kami bergambar sebelum ke program 

Saya dan Ummu, kawan baik saya! :D

Ya, saya! ;D

Ummu lagi! *that's her favourite to take photo  <3 br="">

Ummu, Kak Aisyah dan Ramizah :)

Selesai Ta'aruf Week, kami "berjimba". Oopps! *sekadar exaggeration!

Our mosque here. IIUM Mosque! Amazing right? ;)

Ummu and me. We support Palestine and Syria  Liberation! Allahuakbar!

Me again! Yo! :D *muka balik kelas*


Sekarang sudah masuk hampir sebulan saya di sini, semuanya baik-baik sahaja! Awesome yet still there's a lot  of work to do and that's why it is updated only for today! Haha. But that's life somehow.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...