Wednesday, June 19, 2013

Lepaskan semua kerana Dia :')

Assalamualaikum, semoga setiap jiwa dilimpahi dgn rahmat dan kurniaNya yang tak terhingga.

Mesti semua orang pernah merasai saat hilang sesuatu yang disayangi kan? Sama juga seperti saya tapi tak perlulah dinyatakan disini kerana agak banyak pula rasanya kot :)

Okey. Bila dah kehilangan sesuatu mesti kita sedih sangat kan. Iya lah sudah hilang sesuatu yang sangat disayangi dan mungkin juga sudah dibayangkan untuk diperoleh. Dok termimpi-mimpi dah mungkin. Sudah berbagai-bagai ikhtiar dan usaha dilakukan semata-mata untuk meraih perkara tersebut. Namun, perkara atau benda atau mungkin juga seseorang itu tidak mampu menjadi milik kita. Redhalah. Sungguh, walaupun seribu tahun menunggu, seribu cara dicuba tetap tak mampu mengubah apa yang sudah sedia tertulis untuk kita. Sebabnya? Sebab Allah yang lebih berhak menentukan hidup kita. Siapa kita untuk menentukan hidup kita sendiri? Siapa kita nak menolak takdirNya? Ingat... Kita hanyalah HAMBANYA yang kerdil dan hina. Tidak punya apa-apa.

"Mereka merancang, Allah juga merancang. Sungguh, Allahlah sebaik-baik Perancang" 
(3:54)

So, wake up! No need for us to grieve upon what we lost as Allah has prepared something better and sweeter for us without us knowing it then. And I'm feeling it now. Seriously :') Sangat tak dapat diucap dengan kata-kata. Indeed, Allah replaces the "good" with "better". As what we always hear, ALLAH KNOWS BEST. Yeah! Seek His blessings and Rahmah ;D That's what we really wanna have, right? We still have a looooooonggg way to go. So, yeah! Let's go!



P/S: Never give up on Allah's love and Rahmah for you. He's Ar-Rahman :')
                         

1 comment:

Syazwani Zulkefli said...

I'm really proud of you my dear. Insya Allah, ukhuwwah till Jannah. Love you best friend! :')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...