Monday, December 21, 2009

kembali...setelah agak sekian lama menyepi...

salamullah alaikum...

alhamdulillah...usai sdh PAt, 2syen...
esk merupakan hari terakhir aku mengikuti 2syen intensif...
alhamdulillah..dptla aku menimba sedikit ilmu yang jikalau dibandingkan sngatla sikitnya dengan ilmu Allah...
okla,,x maula cite pasai nih...nak cite pasai len!!!

"benarkah????wajarkah???
tindakan ini???
adakah apa yang aku buat ini bertepatan dengan syariat Islam..."
itulah persoalan yang berada dalam fikiran seorang anak gadis, yang merasakan dirinya kini berada dalam dilema...
ukh ini pernah hanyut dalam arus percintaan dunia yang akhirnya menyedarkannya kembali ke jalan Allah...
percintaan baginya kini bukanlah sesuatu yang indah sebaliknya sesuatu yang menyeksakan!!

pintu hatinya pernah diketuk oleh seorang insan bernama lelaki...namun, dia menerima ketukan itu dengan membuka pintu hatinya saat hatinya belum lagi dipenuhi dengan cinta dan mahabbah daripada Allah...setelah dia menyedari perbuatannya itu mampu mengundang murka Allah, Tuhan sekalian alam...dia akhirnya berhenti...berhenti daripada terus menyiram benih cinta yang tidak kekal..sebaliknya beralih kepada cinta yang kekal abadan abada...yakni cinta Allah...alhamdulillah...

namun, setelah beberapa tahun dia menyepikan dirinya daripada segala cinta dunia yang melalaikan, dia kini berjumpa dengan permata yang menyinar dan sinarnya begitu kemilau hingga mampu menebusi hati dan sanubarinya...
namun dia buntu, takut dan resah...kerana sesungguhnya dia merasakan semua itu hanyalah fitnah dunia...
jauh di lubuk hatinya tetap menyangka bahawa itulah cinta berlandaskan keimanan yang ditumbuhkan Allah untuknya...
dia kini mencari kebenaran di sebalik hijab kasih dan cinta yang kian menyubur...

"cinta yang dirasakan kini bukanlah seperti cintaku dahulu...hanya membutakan aku, menjauhkan aku drpd Tuhanku...tetapi cinta ini cinta yang benar...membawa aku kepadamu, Allah... bimbinglah aku Ya Allah..." bisik hati kecilnya.

namun adakah benar apa yang dirasakannya???aku sendiri pun tidak mengerti apa sebenarnya yang igin dikurniakan oleh Allah kepadanya.....
aku hanya berdoa supaya dia dirahmati dan memperoleh cahaya di sebalik kegelapannya itu...
amiin...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...