Monday, October 19, 2009

kesedihan...

tanggal 15 oktober....
aku dan keluargaku telah dikejutkan oleh satu berita kematian....
kematian ini melibatkan bapa saudara kepada nenek aku....
aku dgnnya mmg rapat begitu jugak dgn keluargaku yg lain...
aku merasakan kehilangan seseorang yg begitu mengambil berat ttg diriku dan juga nenekku...
dia seorang yg warak, alim dan rajin melakukan ibadah sepanjang hidupnya....
sehinggalah dia terlantar sakit sejak kira-kira 8 tahun yg lalu....
dia tetap menggagahkan diri utk terus melakukan ibadat kpdNya tanpa jemu....

dlm usianya yg sudah tua semangatnya mengalahkan aku....aku yg masih muda seringkali lalai dan alpa utk melakukan ibadah dgn bersungguh-sungguh....
sesungguhnya dia telah mengajar aku makna bahawa ibadah kepadaNya tidak pernah mengenal usia dan kudrat....sebaliknya semangat dan taqwa...
semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dlm kalangan org2 yg bertaqwa.....amiin....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...